Sunday, October 2, 2011

စိတ္အားျဖည့္စကားစုေလးမ်ား (၅)







အလုိက်ခ်င္ရင္ မလုိၾကနဲ႔…

လူတုိင္းလူတုိင္း တစ္ခုခုေတာ့ အလုိမက် ျဖစ္တတ္ၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အလုိမက် ျဖစ္တယ္ဆုိတာ အလုိရွိေနၾကလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အလုိရွိေနတဲ့အတြက္ ကုိယ္လုိတဲ့အတုိင္း မျဖစ္ေတာ့ အလုိလုိ အားမရျဖစ္ကာ မလုိခ်င္တာရၿပီး အလုိမက် ျဖစ္ကုန္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လုိေနသမွ် အလုိမက် ျဖစ္ေနမွာ အမွန္ပါပဲ။ လုိခ်င္ျဖစ္ခ်င္တာေတြ မ်ားေလေလ အလုိမက်တာေတြ မ်ားေလေလပဲ ျဖစ္ေနမွာပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္းဆုိေတာ့ ျဖစ္ခ်င္တုိင္း ျဖစ္လုိ႔မရတဲ့ ေလာကမွာ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျဖစ္ခ်င္တာ ျဖစ္ေနမယ္ဆုိရင္ မၿမဲျခင္းသေဘာ မရွိေတာ့ဘဲ ၿမဲျခင္းသေဘာပဲ ရွိေနမွာ ျဖစ္ေပမယ့္ ေလာကႀကီးဟာ ၿမဲတာတစ္ခုမွ မရွိဘဲ မၿမဲတာေတြပဲ ရွိေနေလေတာ့ အတၱမဟုတ္၊ အနတၱဆုိတာ အထင္အရွား ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါကုိ မသိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ခ်င္မႈလုိခ်င္မႈေတြနဲ႔ ျဖစ္ခ်င္လုိခ်င္ေနၾကလုိ႔လည္း သတၱ၀ါေတြဟာ လုိတာမရဘဲ အလုိမက် ျဖစ္ကုန္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ “အလုိက်ခ်င္ရင္ မလုိၾကနဲ႔”လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

အသိအက်င့္ ထပ္တူျဖစ္မွ…

သညာသိနဲ႔ ပညာသိ၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ စာအသိနဲ႔ အက်င့္အသိ၊ သုိ႔မဟုတ္ ေလ့လာသိႏွင့္ က်င့္ႀကံသိမ်ားဟာ နည္းမွန္လမ္းမွန္နဲ႔ သိထားဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ပိဋကတ္စာေပနဲ႔ ေလာကီပညာရပ္ေတြကုိ ေကာင္ေကာင္းသိရွိေန႐ုံနဲ႔ မလုံေလာက္ဘဲ အဲဒီအသိေနာက္ကို အက်င့္ပါလုိက္ဖုိ႔္ လုိအပ္ပါတယ္။ အက်င့္အားသန္လုိ႔ အက်င့္ကုိ ႀကိဳးစားအားထုတ္တဲ့ အခါမွာ နည္းမွန္လမ္းမွန္နဲ႔ အက်င့္မွန္ရန္ လုိအပ္ပါတယ္။ တစ္ပုိင္းတစ္စ အက်င့္မွ်ေလာက္နဲ႔ မွန္တယ္လုိ႔ ယူဆၿပီး အဟုတ္မထင္ဖုိ႔္ သတိျပဳ ဆင္ျခင္ရပါမယ္။ အဲလုိမွ မဟုတ္ရင္ စာသမားလည္း အက်င့္မပါက မာန္ေထာင္မိတတ္သလုိ အက်င့္သမားလည္း စာအသိမရွိ၊ အက်င့္မမွန္ပါက အဆုံးမေရာက္ဘဲ တလဲြမာန ၀င္တတ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ အသိေရာအက်င္ပါ့ နဲနဲေလးေလာက္နဲ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အဟုတ္ထင္ကာ မာန၀င္မိပါက အမွန္မနီး အခ်ည္းႏွီးျဖင့္ ဆင္းရဲအတိျဖစ္ကာ အပါယ္အထိပင္ သက္ဆင္းႏုိင္တတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပိဋကတ္အစြယ္ မေထာင္ဘဲ အပါယ္ေဘာင္မွ ေရွာင္ႏုိင္ၾကေစရန္ အသိနဲ႔အက်င့္ ထပ္တူဆင့္ရန္ ႀကိဳးစားသင့္ၾကပါတယ္။

ကုိယ့္ကုိယ္ကုိစစ္ ကံမျပစ္ႏွင့္…

ေလာကမွာ အဆုိးေတြႀကဳံတုိင္း ကုိယ္ကုိယ္ကုိ မစစ္ဘဲ ကံနိမ့္ေနတယ္ဆုိကာ ဟုိေမးဒီေမး ဟုိလုပ္ဒီလုပ္ လုိက္လုပ္တတ္တဲ့ သူေတြရွိပါတယ္။ ကုိယ္အားကုိယ္ကုိးဖုိ႔ထက္ သူမ်ားကုိ သြားအားကုိးမိတတ္ၾကပါတယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ မယုံဘဲ သူမ်ားကုိ သြားယုံၿပီး သူေျပာတဲ့အတုိင္း လုိက္လုပ္ေနတတ္ၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဗုဒၶဘာသားမ်ားဟာ ယုံၾကည္မႈကုိ စူးစမ္းဆင္ျခင္မႈနဲ႔ ေပါင္းစပ္ဆင္ျခင္သင့္ပါတယ္။ ေနရာတကာ အယုံၾကည္ မလြယ္သင့္ပါဘူး။ ဘယ္သူမျပဳ မိမိမႈဆုိသလုိ ေသခ်ာေတြးၾကည့္ရင္ အဆင္္ေျပမႈ မေျပမႈဆုိတာ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ လုပ္ခဲ့တဲ့ လုပ္ရပ္ေတြရဲ႕ အက်ိဳးရလာဘ္ပါပဲ။ အေကာင္းအဆုိး ဆုိတာက လူတုိင္းႀကဳံေတြ႕ရမယ့္ ေလာကဓံပါ။ ေလာကမွာ ရွိေနရင္ေတာ့ အေကာင္းေတြနဲ႔ ႀကဳံေနတတ္ရသလုိ အဆုိးေတြလည္း ေရာက္ေနမွာပါပဲ။ ဒီေလာကဓံကုိ ဘာပဲလာလာ ခံႏုိင္ရည္ရွိေအာင္ လုပ္ရမွာ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ပါ။ ကုိယ့္ရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြကုိ ကုိယ္ဆင္ျခင္ရမွာပါ။ အဲဒါကုိ ကုိယ့္ကိုယ္ကုိ အားမကုိးဘဲ သူမ်ားသြားအားကုိးေတာ့ “ကံနိမ့္ေနတာ အိမ္မွာကုိးကြယ္ထားတဲ့ ေက်ာက္ဆင္းတုေတာ္က ခုိက္လုိ႔ပါ၊ အဲဒီဆင္းတုကုိ သြားစြန္႔လုိက္ပါ” ဆုိလုိ႔ ခုိင္းတဲ့အတုိင္း လုပ္ရင္းက ကုိယ္ပါအျပစ္ျဖစ္ကာ ဘုရားမေၾကာက္၊ ကံမေၾကာက္ ျဖစ္ကုန္တဲ့ သူေတြရွိပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ အားကုိးအရွာလဲြၿပီး ေဗဒင္ဆရာ၊ ေလာကဓာတ္ဆရာေတြကုိ အားကုိးမိလုိ႔ အဲဒီဆရာမ်ား ႐ုိက္တာခံရတဲ့အတြက္ မလုပ္သင့္တဲ့ အကုသုိလ္ အလုပ္ကုိ လုပ္ျဖစ္ကုန္ေတာ့တာပါ။ အမွန္ျဖစ္သင့္တာက အဆုိးေတြ ႀကဳံေန၊ အဆုိးေတြ မ်ားေနရင္ အေကာင္းကုိ မ်ားမ်ားလုပ္သင့္တာပါ။ အဆုိးေတြၿပီးရင္ အေကာင္းေတြ လာလိမ့္မယ္ဆုိတဲ့ ခံယူခ်က္နဲ႔ အဆုိးဒဏ္ကုိ ႀကံ႕ႀကံ႕ခံၿပီး အေကာင္းေတြပဲ ဖိလုပ္သင့္ပါတယ္။ အေကာင္းေတြ လုပ္ေနရင္း အဆုိးေတြ ႀကဳံခဲ့ရင္ေတာင္ တအားဆုိးဆုိး၀ါး၀ါးေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ဒီလုိမဟုတ္ဘဲ အဆုိးေတြႀကဳံလုိ႔ သူမ်ားအားကုိးၿပီး ခုိင္းတဲ့အတုိင္းလုိက္လုပ္မိရင္ အဆုိးေတြဟာ ပုိၿပီးဆုိးလာတတ္ပါတယ္။ အပါယ္လားေစႏုိင္တဲ့ အဆုိးေတြအထိ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္စိစစ္ပါ၊ ကံကုိခ်ည္းပဲ အျပစ္ပုံမခ်ပါနဲ႔လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

အႏွစ္ရွိေသာ ႀကီးရင့္ျခင္း..

တကယ္ေတာ့ အသက္အရြယ္ႀကီးတုိင္း အႏွစ္ရွိတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အသက္ရွင္ခုိက္မွာ အႏွစ္ရွိေအာင္ ေနထုိင္သြားႏုိင္ျခင္းကသာ အႏွစ္ရွိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အႏွစ္သာရရွိရွိနဲ႔ တစ္ရက္တစ္မနက္ ေနထုိင္သြားႏုိင္ျခင္းကသာ အႏွစ္မရွိဘဲ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာေက်ာ္ ေနသြားျခင္းထက္ သာလြန္ပါတယ္။ စာလုိေျပာရရင္ ကုိယ္က်င့္တရားမေကာင္း၊ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈမရွိဘဲ ႏွစ္ေပါင္းအၾကာၾကီး အသက္ရွင္ ေနရျခင္းထက္ ကုိယ္က်င့္သိကၡာအျပည့္နဲ႔ တစ္ေန႔တစ္ရက္ တစ္မနက္ေလာက္ အသက္ရွင္ ေနထုိင္သြားရျခင္းက ပုိအႏွစ္သာရရွိပါတယ္။ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈမ်ားနဲ႔ တစ္ေန႔တစ္မနက္ ေန႔ထုိင္ျခင္းကသာ အကုသုိလ္တရားမ်ားနဲ႔ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာေက်ာ္မက အသက္ရွင္ ေနထုိင္ရျခင္းထက္ သာလြန္ေကာင္းျမတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ရက္ၿပီးတစ္ရက္ ႀကီးရင့္သြားေနၾကတဲ့ သတၱ၀ါေတြဟာ အသက္အရြယ္ ႀကီးရင့္လာတာနဲ႔အမွ် ကုိယ့္သႏၲာန္မွာလည္း ကုသုိလ္အႏွစ္သာရမ်ား တုိးပြားေနေအာင္္ ႀကိဳးစားႏုိင္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေသရမယ့္အခ်ိန္ကုိ တျဖည္းျဖည္းကူးသြားေနတဲ့ ဘ၀ရဲ႕ ႀကီးရင့္ျခင္းဟာ ကုသုိလ္တရား၊ ကုိယ္က်င့္တရားမ်ားနဲ႔ အႏွစ္ရွိတဲ့ ႀကီးရင့္ျခင္းမ်ားျဖစ္ဖုိ႔္ လုိအပ္လွပါတယ္။ အဲဒီလုိျဖစ္ေအာင္ အခ်ိန္ရွိတုန္း ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔လုိပါတယ္။

သူ႔ကုိသတ္မွ တကယ္ျပတ္မွာ…

ေလာကမွာ တစ္ခ်ိဳ႕လူေတြဟာ ဒုကၡမ်ိဳးစုံနဲ႔ ႀကဳံေတြရတဲ့အခါ မခံမရပ္ႏုိင္ျဖစ္ၿပီး ေနာက္ဆုံး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အဆုံးစီရင္ကာ သတ္ေသတဲ့အထိ ဘ၀ကုိ အ႐ႈံးေပးတတ္ၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒုကၡေတြၿငိမ္းဖုိ႔ အတြက္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသလုိ႔ မၿပီးပါဘူး။ သူ႔ကုိ သတ္ႏုိင္မွ ၿပီးမွာ၊ ၿငိမ္းမွာ၊ အဆုံးသတ္မွာပါ။ သူဆုိတာက တစ္ျခားမဟုတ္ပါဘူး။ ဒုကၡေတြကုိ ျဖစ္ေစတဲ့ တြယ္တာမႈ သံေယာဇဥ္လုိ႔ေခၚတဲ့ တဏွာပါ။ အမွန္ဒုကၡၿငိမ္းခ်င္ရင္ ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္း အေၾကာင္းတရားကုိ သတ္ရပါမယ္။ ဒီအေၾကာင္းတရားကုိ သတ္ႏုိင္မွ အက်ိဳးတရားျဖစ္တဲ့ ဒုကၡက ၿငိမ္းမွာပါ။ စာလုိေျပာရင္ သမုဒယသစၥာလုိ႔ေခၚတဲ့ တြယ္တာမႈ တဏွာကုိ ပယ္ႏုိင္မွ ဒုကၡသစၥာလုိ႔ေခၚတဲ့ ဆင္းရဲဒုကၡအေပါင္းမွ ၿငိမ္းေအးႏုိင္မွာပါ။ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မႈ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နည္း အရေျပာရရင္ မသိမႈအ၀ိဇၨာ၊ တြယ္တာတပ္မက္မႈ တဏွာေတြေၾကာင့္ ဘ၀သံသရာ က်င္လည္မႈေတြ တုိးပြားေနၿပီး အဆုံးမရွိျဖစ္ကာ ဒီဒုကၡသံသရာမွကင္းရာ နိဗၺာန္နဲ႔ ပုိပုိေ၀းေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ဒီသေဘာတရားကုိ တစ္လဲြနားလည္ၿပီး ``ခႏၶာရွိတဲ့အတြက္ ဒီလုိဒုကၡေတြ ႀကဳံေနရတာျဖစ္တယ္၊ ဒီခႏၶာမရွိရင္ ဒီဒုကၡေတြလည္း ၿငိမ္းမွာပဲ``ဆုိတဲ့ အေတြးနဲ႔ ခႏၶာမရွိေအာင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသတာေတြ လုပ္ၾကပါတယ္။ ဒီနည္းဟာ အလြန္လဲြမွားတဲ့ နည္းပါ။ ဒီလုိ သတ္ေသ႐ုံနဲ႔ ဒီဒုကၡေတြက မၿငိမ္းပါဘူး။ ဒီဘ၀အဆုံး သတ္သြားေပမယ့္ ေနာက္ထပ္ဘ၀တစ္ခုက ထပ္ရေနဦးမွာပါ။ ေနာက္ထပ္ဘ၀ထပ္ရလုိ႔ ခႏၶာျပန္ရလာရင္ ဒီဒုကၡေတြကလည္း ထပ္ၿပီးျဖစ္ေနဦးမွာပါ။ အမွန္ဒုကၡၿငိမ္းခ်င္ရင္ ဒီဒုကၡေတြ ျဖစ္ေအာင္ ခႏၶာကုိယ္ကုိ ျဖစ္ေစတတ္၊ ခႏၶာအိမ္ကုိ ဖဲြ႕တတ္တဲ့ တဏွာဆုိတဲ့ အေၾကာင္းတရားကုိသတ္မွ အမွန္ၿငိမ္းမွာပါ။ ရရွိလာတဲ့ ခႏၶာအစုျဖစ္တဲ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိသတ္လုိ႔ ဒုကၡက မျပတ္ပါဘူး။ ဒီဒုကၡကုိ ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ တဏွာဆုိတဲ့ သူ႔ကုိသတ္မွ ဒုကၡအမွန္ ျပတ္မွာပါ။

ေနာင္တကင္းရာသုိ႔…

ေလာကမွာ ရွိတဲ့ပုထုဇင္မွန္သမွ် ေနာင္တမရဖူးတဲ့သူ မရွိပါဘူး။ နဲနဲေလး၊ အခုိက္အတန္႔ေလးေလာက္ ျဖစ္ျဖစ္ ရဖူးတဲ့သူေတြခ်ည္းပါပဲ။ ေနာင္တ အားလုံးရဲ႕ တရားခံဟာ လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တာကုိ မလုပ္မိလုိက္ျခင္းနဲ႔ မလုပ္သင့္ မလုပ္ထုိက္တာကုိ လုပ္မိလုိက္ျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အလြယ္ေျပာရရင္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ရဲ႕ အလုပ္ေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာင္တျဖစ္ေအာင္ လုပ္တာလည္း ကုိယ္ပဲျဖစ္သလုိ ေနာင္တမျဖစ္ေအာင္ လုပ္တာလည္း ကုိပဲျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္သင့္တာကုိ မလုပ္မိတဲ့ ေနာင္တထက္ ပုိဆုိးတာက မလုပ္သင့္မလုပ္ထုိက္တဲ့ အမွားကုိ က်ဴးလြန္မိတဲ့အတြက္ ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ ေနာင္တက ပုိဆုိးပါတယ္။ အမွားလုပ္မိတယ္ဆုိတာ အမွားအမွန္ကုိ မခဲြျခားႏုိင္မိလုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ အမွားအမွန္ မခဲြျခားႏုိင္ျခင္းဟာ အၿငိဳးအေတး အာဃာတေတြနဲ႔ စိတ္ဆုိးစိတ္တုိတတ္တဲ့ ေဒါသစိတ္ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဒါေသာ အတၳံ နဇာနာတိလုိ႔ ဆုိသလုိ ေဒါသျဖစ္ရင္ အေၾကာင္းအက်ိဳး၊ အေကာင္းအဆုိးကုိ မသိ၊ အမွားအမွန္ကုိ မခဲြျခားတတ္ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီေနာင္တဟာ လြန္က်ဴးမိၿပီးမွ ျဖစ္တတ္ၾကတာဆုိေတာ့ ကုိယ့္လုပ္ရပ္အတြက္ ျပန္ေတာ့ေပးဆပ္ရပါတယ္။ တကယ္လုိ႔မ်ား ဒီေနာင္တေတြရဲ႕ အေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ အမွားက်ဴးလြန္မႈကုိ မလုပ္ျဖစ္ခဲ့ရင္၊ အမွားမက်ဴးလြန္ခင္ စိတ္ကုိ ထိန္းႏုိင္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ ဒီလုိ ေနာင္တရတဲ့အထိ ျဖစ္လာႏုိင္စရာ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေနာင္တမျဖစ္ခ်င္ရင္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အမွားမက်ဴးလြန္မိခင္ ကုိယ့္စိတ္ကုိ ထိန္းၾကဖုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

တုံ႔ျပန္မႈကုိ တုံ႔ျပန္မျပဳနဲ႔…

လူအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတဲ့အတြက္ တုံ႔ျပန္မႈ အမ်ိဳးမ်ိဳးလည္း ရွိမွာပါပဲ။ ႀကိဳက္တဲ့လူက ေကာင္းတာေတြနဲ႔ တုံ႔ျပန္မွာျဖစ္ၿပီး မႀကိဳက္တဲ့သူကေတာ့ အဆုိးနဲ႔ တုံ႔ျပန္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ေလာကဓံ သေဘာပါပဲ။ ေလာကဓံရွစ္ပါးလုံး ႀကဳံရတတ္ေပမယ့္ အမ်ားဆုံး ႀကဳံရတာက ကဲ့ရဲ႕ျခင္း၊ ခ်ီးမြမ္းျခင္းဆုိတဲ့ ေလာကဓံေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လူတုိင္းလူတုိင္း ခ်ီးမြမ္းျခင္း ခံဖူးၾကသလုိ ကဲ့ရဲ႕ျခင္းလည္း ခံဖူးၾကပါတယ္။ ခံေနရဦးမွာပါပဲ။ မတူညီတဲ့သူ၊ မတူညီတဲ့ စ႐ုိက္၊ မတူညီတဲ့ အေတြးအေခၚ ရွိေနတဲ့ သူေတြနဲ႔ ေတြ႕ေနသမွ်ေတာ့ ဒီလုိက့ဲရဲ႕ျခင္း၊ ခ်ီးမြမ္းျခင္းဆုိတဲ့ မတူညီတဲ့ တုံ႔ျပန္မႈေတြက ရွိေနၾကမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သဒၶါတရား ဓာတ္ခံရွိတဲ့သူေတြဟာ ေကာင္းတဲ့သေဘာေတြနဲ႔ တုံျပန္ေနၾကမွာျဖစ္ၿပီး သဒၶါတရား မရွိသူေတြကေတာ့ အဆုိးေတြနဲ႔ တုံ႔ျပန္ၾကမွာ မလဲြပါဘူး။ ဒါဟာ ေရွာင္လဲြမရတဲ့ ေလာကဓံပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အေကာင္းဆုံးကေတာ့ ဘယ္လုိတုံ႔ျပန္မႈမ်ိဳးပဲလာလာ ခံႏုိင္ရည္ရွိေအာင္ ႀကိဳးစားလုိက္ျခင္းဟာ အေကာင္းဆုံးပါပဲ။ ဘယ္လုိတုံ႔ျပန္မႈမ်ိဳးလာလာ ကုိယ့္စိတ္ကုိ ကုိယ္မယိမ္းယုိင္ေအာင္၊ မတုန္မလႈပ္ ခံႏုိင္ေအာင္ ေလက်င့္ေနထုိင္ျခင္းဟာ အေကာင္းဆုံးပါပဲ။

ပ်က္ေပမယ့္ မဖ်က္မိေစနဲ႔…

ေလာကမွာ ပ်က္စီးျခင္းနဲ႔ ဖ်က္စီးျခင္းလုိ႔ ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။ ပ်က္စီးျခင္းဟာ အလုိအေလ်ာက္ သဘ၀အတုိင္း ျဖစ္တတ္တ့ဲ့ သေဘာျဖစ္ၿပီး ဖ်က္စီးျခင္းကေတာ့ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္နဲ႔ တစ္စုံတစ္ေယာက္ရဲ႕ ပေယာဂေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚတတ္တဲ့ သေဘာျဖစ္ပါတယ္။ ပေယာဂပါလာရင္္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ပါလာၿပီး လုပ္ေဆာင္ခ်က္ရွိလာရင္္ ေစတနာလည္း ရွိလာႏုိင္ပါတယ္။ ေစတနာပါတဲ့ အလုပ္ျဖစ္ရင္္ ကံေျမာက္လာႏုိင္ၿပီး ကံေျမာက္လာရင္္ တန္ျပန္အက်ိဳးေပးမႈလည္း ရွိလာႏုိင္ပါတယ္။ ပ်က္စီးတတ္တဲ့ သေဘာျဖစ္တဲ့အတြက္ ပ်က္စီးမႈမွာ ဘာမွု ထိခုိက္မႈ မရွိႏုိင္ေပမယ့္ ဖ်က္စီးမႈေၾကာင့့္ ပ်က္စီးသြားတဲ့ သေဘာဆုိရင္ေတာ့ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈကုိ ခံရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ စာေပမွာ ဗ်သနေခၚ ပ်က္စီးျခင္းတရား ငါးပါးရွိေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အဲဒီဗ်သနတရားငါးပါးထဲမွာ ဉာတိဗ်သန (အမ်ိဳးမ်ားပ်က္စီးျခင္း)၊ ေဘာဂဗ်သန (စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ား ပ်က္စီးျခင္း)၊ ေရာဂဗ်သန (အနာေရာဂါေၾကာင့္ ပ်က္စီးျခင္း) ေတြေၾကာင့္ သတၱ၀ါေတြကုိ အပါယ္ငရဲအထိ္ က်ေရာက္မႈကုိ မျဖစ္ေစေပမယ့္ သီလဗ်သန (သီလပ်က္စီးျခင္း)၊ ဒိ႒ိဗ်သန (အယူ၀ါဒ ပ်က္စီးျခင္း) ေတြေၾကာင့္ကေတာ့ အပါယ္ငရဲအထိ က်ေရာက္ေစႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပ်က္စီးခ်ိန္တန္လုိ႔ ပ်က္စီးၾကတဲ့ သေဘာတရားေတြမွာ တုန္လႈပ္မႈ မရွိၾကေစဘဲ ဖ်က္စီးမွ ပ်က္စီးတတ္တဲ့ ပ်က္စီးမႈေတြကုိေတာ့ အေၾကာက္တရားနဲ႔ မပ်က္ေအာင္ ထိန္းၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။

ကံေကာင္းလုိေသာ္…

ကံေကာင္းခ်င္တဲ့သူဟာ ကုသုိလ္မ်ားမ်ားလုပ္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ကုသုိလ္လုပ္ျခင္းဟာ အေကာင္းလုပ္ျခင္း ျဖစ္တဲ့အတြက္ အလုပ္ေကာင္းျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အလုပ္ေကာင္းရင္ အက်ိဳးေပးေကာင္းမွာျဖစ္ၿပီး အက်ိဳးေပးေကာင္းျခင္းဟာ ကံေကာင္းျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ဘယ္သူကမွ လုပ္ေပးလုိ႔ ျဖစ္လာျခင္း မဟုတ္ဘဲ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ လုပ္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကံေကာင္းခ်င္ရင္ ဘာေဗဒင္ ယၾတာမွ မလုိဘဲ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈပဲ မ်ားမ်ားဖိလုပ္ၾကဖုိ႔ လုိတယ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

အတုယူတတ္ဖုိ႔လုိ….

ေလာကႀကီးမွာ ေန႔စဥ္က်င္လည္ ျဖတ္သန္းေနရတဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြကပဲ ယူတတ္၊ ျမင္တတ္တဲ့ သူေတြအတြက္ ေကာင္းတာေတြ၊ ကုသုိလ္ျဖစ္စရာေတြ အမ်ားႀကီး ျဖစ္ေန၊ ရွိေနတယ္ဆုိတာ သတိျပဳမိၾကဖုိ႔ပါ။ ဘယ္လုိေနရာ၊ ဘယ္လုိအခ်ိန္၊ ဘယ္လုိလူမ်ိဳးဆီကမဆုိ ေကာင္းတဲ့၊ ကုသိုလ္ျဖစ္ေစမယ့္ အရာေတြဆုိ အတုလုိက္ၿပီး က်င့္သုံးယူတတ္ဖုိ႔နဲ႔ အျပစ္ျဖစ္ေစ၊ အကုသုိလ္ျဖစ္ေစမယ့္ အရာေတြဆုိ ေရွာင္ပယ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳစားၾကဖုိ႔ပါ။ အမွန္ေတာ့ ဘယ္သူ႔ကုိပဲၾကည့္ၾကည့္၊ ဘယ္ေနရာမွာပဲ ေနေန ေကာင္းတဲ့ဘက္က ၾကည့္တတ္ျမင္တတ္ ယူတတ္ရင္ ကုသုိလ္ျဖစ္ေနတာပါပဲ။ ကုသုိလ္ျဖစ္ေအာင္ ၾကည့္တတ္၊ ကုသုိလ္ျဖစ္ေအာင္ ယူတတ္ရင္ ကုသုိလ္ျဖစ္ေနတာပါပဲ။ စာလုိေတာ့ ေယာနိေသာမနသိကာရလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ေယာနိေသာမနသိကာရဆုိတာ ႏွလုံးသြင္းမွန္ကန္တာကုိ ဆုိပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္ ႏွလုံးသြင္းတတ္တာကုိ ဆုိပါတယ္။ အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္ ႏွလုံးသြင္းဖုိ႔ဆုိတာ အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္ ၾကည့္တတ္၊ ျမင္တတ္မွ ျဖစ္တာပါ။ ဒီလုိၾကည့္တတ္ဖုိ႔အတြက္ အေကာင္းျမင္တတ္တဲ့ အက်င့္ရွိမွ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေကာင္းဘက္က ၾကည့္တတ္ျမင္တတ္ရင္ အကုသုိလ္မျဖစ္ဘဲ အျပစ္အျဖစ္ သက္သာပါတယ္။ ေကာင္းတာကုိ ၾကည့္တတ္တဲ့အတြက္ ေကာင္းတာေလးေတြျမင္ၿပီး ေကာင္းတာေတြ ယူလာတတ္ပါတယ္။ ဒါကုိပဲ အတုယူတာလုိ႔ ဆုိႏုိင္တာေပါ့။ ေကာင္းတဲ့အတုလုိက္မႈပါပဲ။

အရွင္၀ိစိတၱ (မနာပဒါယီ) http://www.venvicitta.com

Facebook စာမ်က္ႏွာ

http://www.facebook.com/note.php?note_id=165465413473748


No comments:

Post a Comment